Карл Браун: біографія, наукові праці та винаходи

Опубликованно 28.11.2018 00:42

Карл Браун: біографія, наукові праці та винаходи

Карл Браун — німецький фізик, що жив у другій половині 19 - перших десятиліттях 20 століття і став відомим завдяки винаходу катодно-променевої трубки — кінескопа. У деяких країнах цей прилад досі іменують в честь вченого. Карл Браун спеціалізувався на практичному використанні електро-магнітних хвиль. У 1909 році ученому було присуджено звання Нобелівського лауреата з фізики.

Винахідник помер 20 квітня 1918 року в Нью-Йорку. Ранні роки

Карл Фердинанд Браун народився 6 червня 1850 року в маленькому німецькому місті під назвою Фульда. Батько хлопчика, Конрад Браун, входив в число дрібних державних службовців. В сім'ї було 5 дітей, Карл народився останнім.

З самого дитинства хлопчик виявляв схильність до наукової діяльності. Навчаючись у місцевій гімназії, вже в 15 років він написав перший серйозний працю — книгу з кристалографії. При цьому всі малюнки були виконані юнаків самостійно, а текст повністю виведений від руки. В цей же час в науковому журналі для вчителів була опублікована перша стаття Карла Брауна.

У 17 років майбутній учений поступив до університету марбурга, де більш докладно познайомився з трьома природними науками (математикою, хімією та фізикою). Після закінчення двох семестрів Браун перейшов в університет міста Берліна, де почав поєднувати навчання з асистентської діяльністю у професора Квінке. Вже в 1872 році, у віці 22 років, Карл удостоївся докторського ступеня за роботу в області акустики.

Незабаром професор Квінке переїхав в університет міста Вюрцбурга, однак послідував за ним Браун не зміг отримати там повну ставку асистента. Відчуваючи матеріальні труднощі, Карл приймає рішення стати вчителем і переїжджає в Лейпциг.

У 1873 році юний вчений успішно здає державний іспит на відповідну посаду, після чого приступає до роботи, зберігаючи надію на університетську кар'єру. Робота вчителем

У 1874 Карл Браун влаштувався в середню Лейпцизьку школу на посаду вчителя математики і природознавства. Викладацька діяльність займала небагато часу, що давало можливість впритул займатися наукою. У цей період Браун робить перше відкриття, яке полягало у виявленні ефекту односторонньої провідності в місці контакту кристала з металом або кристалом іншого роду. Так як це властивість суперечило законам Ома, досягнення юного вченого спочатку не зустріло схвалення, однак згодом отримало гідне визнання.

На основі цього відкриття пізніше був створений кристал-випрямляючий діод.

Карл Браун сам не зміг дати пояснення виявленого ефекту, так як рівень фундаментальних знань з фізики на той момент не дозволяв це зробити. Відкриття отримало глибоке наукове обґрунтування лише в 20 столітті, коли почала активно розвиватися квантова механіка. Викладацька діяльність в університеті

У 1877 році Карл Браун, нарешті, зміг відновити університетську кар'єру, почавши з повернення в Марбург, але вже в якості професора теоретичної фізики. Через 3 роки він перебирається в Страсбург і обґрунтовується в університеті Карлсруе на цілих 7 років.

У 1887 Карл Браун знову змінює навчальний заклад, переїхавши в Тюбінгені. Тут поряд з професорською діяльністю вчений надає допомогу в будівництві та на підставі інституту з фізики, який згодом і очолює. У 1895 році Браун знову переїжджає в Страсбург і займає посаду директора місцевого університету. Крім керівного поста, Карл також вважається професором кафедри фізичної. Страсбурзький університет стає остаточним місцем перебування вченого.

В період викладацької діяльності Карл Браун дуже цінувався серед студентів за здатність дохідливо пояснювати матеріал і доносити суть експериментів для дилетантів. Професор навіть написав і видав підручник з назвою «Молодий математик і природодослідник», в якому інформація викладалася у вільній формі в гумористичному стилі. Трубка Брауна

Винахід катодного осцилографа стало другим за рахунком значимим досягненням Карла Брауна у фізиці. Цей прилад став незамінним помічником для дослідників, що займаються електро - і радіотехнікою.

Сучасний катодний осцилограф являє собою довгу трубку з вакуумом всередині, яка забезпечена вертикально і горизонтально встановлених отклоняющимися котушками. Прилад дозволяє візуально спостерігати і контролювати електричні процеси.

Суть роботи трубки Брауна полягає в перетворенні сліду, залишеного на поверхні трубки пучком електродів, в графічний вигляд за допомогою обертового дзеркала, що переводив лінію з флюоресцентного екрану на зовнішній. Інші досягнення

Карл Браун зробив величезний внесок в області радіопередачі, сконструювавши два вдосконалених приладу: передавач з безыскровым антенним контуром — вдосконалена версія телеграфу, в якому були відсутні недоліки бездротового апарату Макрони; кристалічний детектор - найважливіша деталь спрямованого приймача, що замінила менш функціональні когеры.

У 1904 році Браун зробив ще один важливий внесок у науку — експериментально підтвердив електромагнітну природу світлових променів.

Нобелівським лауреатом з фізики вчений став поряд з Макрони за внесок у розвиток бездротової телеграфії. Автор: Лідія Шерстова 10 Жовтня, 2018